Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.03 14:58 - Ето онази статия, която ги ядоса
Автор: 4ervenaarmia Категория: Други   
Прочетен: 102 Коментари: 0 Гласове:
1



Тя токова ядоса противниците ни. Те дори сега с хакери деактивираха блог в който беше.
Историческият Исус не се представял за бойи син и Бог, а е следвал индийските учения. Не е учил за възкресение и не е възкръснал. Но той и учението му са били подмени от НЛО астронавтите на Ленин за да ни заложат коварен капан.
Истинското учение на Исус Христос било различно от това, което представя църквата.
Той проповядвал учение за единение на човека с божественото, откриването на вътрешната божественост. Така човекът ставал идентичен с бога и сам бил бог или божи син. За това Исус се представял за бог и божи син. Той казал “богове сте вие“. А Евангелието казва, че научил хората да станат божи чеда. Тъй като това учение било не привично за юдаизма и твърде радикално то се изповядвало тайно само сред избраните ученици. На останалите се предлагала версия, според която Исус бил бог и божи син.
Имало и друго освен това. Старозаветния бог бил смятан за дявола, а Земята за негово владение. При изкушаването от дявола в пустинята той му предложил всички земни царства, защото били негови. Сам Исус нарича юдеите чеда на дявола(Йоан 8:44), а в Откровението на Йоан те са наречени сатанинска синагога(Откр. 2:9, 3:9). Това показва, че посветените християни имали възгледи близки до тези на по-късните гностици и че гностицизмът се основавал действително на тайното учение на Исус. Според тях материалния свят бил създаден от дявола, а духовния от бога. Старозаветния, юдейския бог, който проповядва насилие, изтребление на цели народи, е лош и е дявола. Той е владетел на материалния свят. Богът на Исус Христос е добър, проповядва любов и прощава греховете. Той е добрия бог и е различен от старозаветния. Душата била съдадена от добрия бог, творец на духовния свят. Тя е в плен на материалното тяло и се прераждала докато не се освободи и премине в духовния свят. Доказателство за вярата на първите християни в прераждането е твърдението им, че Йоан Кръстител е превъплъщение на свети пророк Илия. Това е прераждане на душата. Целта на учението била освобождаване на душата от следващи прераждания. Единението с бога проповядвано от Исус вероятно освобождавало душата според тайното учение на християните. Тази доктрина е близка и произхожда от индийските учения като йога, будизъм и джайнизъм.
Това Исусово учение изключвало възкресението. То би било завръщане в света на дявола. Възкресението било проповядвано заради юдеите, за тях то било основна идея. За това било измислено и възкресението на Исус за пред непосветените. 
Гностицизмът се развил в Египет. От там произлизат и Апостолите, тайното общество контролиращо църквата. Те се кланят тайно на египетските богове. Апостолите вероятно дължат властта си над църквата с тайни на християнството, които знаят. Това показва, че същинското, тайното учение на Исус Христос е било известно в определени среди в Египет и там се било запазило. За това гностиците изповядвали подобно учение, не споделяли възгледа за идентичността на човека с бога. Това учение било твърде револиционно за ордодоксалните християни и гностиците също не го приемали или просто е било неизвестно за тях. Може би те познавали само частично тайното христово учение. Посветените не им го разкрили, защото биро твърде необичайно, а и заплашвало устоите на християнството, официално проповядвания божествен произход на Исус. А може би сред самите гностици е било известно на посветените, но те го пазели в тайна по същите съображения.

Тези идеи за единението, идентичността с бога,божествената същност, прераждането, материалния свят като свят на злото, принцима за любов и милосърдие, непротивенето на злото присъстват в индийските религиозно-философски учения и най-вероятно са заимствани от тях.
Принципът на Любовта и милосърдието е заимстван от будизма, от принципа Кама(любов) - любов към всичко живо.
Ппинципът за непротивене на злото, за не съпротива е също заимстван от будизма, както и принципа за ненасилие - при будистите Ахимса(ненасилие).
Исус бил добре запознат с индийската философия. Това може да е станало два начина. Може сам да е посещавал Индия като млад. За периода от детството до началото на проповедническата му дейност Евангелията не дават никакви сведения. Може да е имал духовен учител, който е познавал ученията от Индия.

Друг е въпросът бил ли е Исус Христос бунтовник срещу римската власт в Юдея. Той се е обявил за Месия, божи помазаник цар, който според пророчествата щял да освободи юдеите от чужда власт.  Това само по себе си е бунт. По онова време имало много бунтове срещу римляните и всичките се обявявали за месии. Той се борел и проповядвал срещу сектите на садукеите и фарисеите, но срещу сектата на зилотите и есеите не проповядвал. За тях изобщо не се говори в Новия Завет. Може би защото им е симпатизирал.
Есеите били отшелничекса секта, които живеели в общини комуни. Ранните християни имали същия начин на живот. Доходите и собствеността им били общи, хранели се на обща трапеза, грижели се за болните и старите. Някои смятат, че есеите били повлияни от индийските отшелници и будисти, за това имали отшелнически начин на живот. Предполага се,че Йоан Кръстител, който живеел като отшелник в пустинята с учениците си е есеиски водач. Исус бил свързан с него. Бил е негов братовчет. Християните се позовават на него като на пророк свиделстващ за божествеността и месианството на Исус Христос. Но идеята да бъде въздигнат като месия може да е заговор на двамата братовчеди. Може и да не е имало нищо такова и Йоан Кръстител да не е обявявал Исус за Месия. На едно място в Евангелието Йоан Кръстител праща учениците са да питат Исус дали наистина е Месията. Ако го беше вече припознал като Божи Син и Месия, нямаше да го пита после за това. Християните представяли Йоан Кръстител и като превъплъщение на свети Илия, защото според пророчествата той трябвало да се върне преди идването на Месията. Разбира се, свети Илия според преданието се е възнесъл жив на небето и трябвало да се върне така от там, а не като превъплъщение, но това не пречело на християните да измислят такова, за да потвърдят месианството на Исус. По това време мнозина се обявявали за месии и хората им вярвали дори и без пришествието на свети Илия, така че християните не правели изключение. Те били едни от многото.
Зилотите са друга секта. Тя била най-популярната и разпространена по времето си. Била сектата на обикновения народ. Те били непримирими към римската власт и непрекъснато вдигали бунтове. Исус не казва нищо срещу тях. Не осъжда тяхната агресивност и съпротива срещу властта. Това значи, че мълчаливо ги е одобрявал.
Исус бил пацифист и проповядвал несъпротива срещу насилието. Той, обаче, може да е правел изключение за свещенната война срещу римляните, тъй като освобождението на юдеите било национално и божие дело. Освобождението от чуждата власт било съществена част от религията на юдаизма. Исус се обявил за Месия, което било открит бунт срещу Рим, бил заловен и наказан за това от римляните. Хвърлянето на вината за разпъването му на юдеите било хитрост от страна на християните, които нямало как да проповядват открито преклонението си пред един бунтовник и се боели от Рим. Щели да бъдат и те разпънати незабавно. За това прехвърлили вината на юдеите, които може да са обвинявали Исус в богохулство, но едва ли са били виновни за смъртната му присъда от римския съд.
Имал ли е потомци Исус Христос. В Библията няма сведения за любовна връзка между Исус и Мария Магдалена, както и с друга жена. Възможно Исус да не е бил женен. Някои от теченията на есеите не се женели, но други есейски секти се женели. Индийските отшелници и будистите, от които може да се учил и повлиял Исус, не се женели. Но християните имали положително отношение към брака и го разрешавали на последователите си. Поне някои от учениците на Исус били женени. Например апостол Петър, чиято тъща е спомената в Евангелието. Според църквата сватбата в Кана, където Исус превърнал водата във вино, била на друг негов ученик, Симон Зилот. Възможно е Христос да е бил женен и да е имал деца, но за това няма сведения. Някои изследователи обаче смятат, че споменатия в Евангерието Варава(буквално Син на баща) е негов син. Той бил достатъчно голям, тъй като Исус е бил по възрастен, а не на 33 години. Числото 33 е свещено, идващо от свещеното число три, за това тази възраст е била приписана на Исус. Пилат предложил на народа да пусне един от двамата - или Исус, или сина на бащата, на Исус. Народът избрал сина, нещо което би избрал и самият Исус като любящ баща. Варава бил разбойник, но тогава така наричали бунтовниците. Той бил извършел бунт и убийство. Или е участвал в бунта на баща си слещу римляните, или след залавянето му  да е вдигнал бунт с цел да го освободи, но християните благоразумно премълчали тази история представяща ги като бунтовници срещу римската власт. Смъртното потомство на Исус би било неудобство за църквата, която се опитвала да го представи като бог. За това биха скрили свидетелствата за това. Освен това християните през първите векове от възникването си били преследвани. Потомците на Исус би трябвало да се крият от евентуални гонения. Във всички случай твърденията, че Меровингите или други били потомци на Исус, са лишени от доказателства. Всяка династия би искала да се похвали с подобен свещен произход, но друго е да може да го докаже. Дори да са се представяли за потомци на Исус Христос, това може да са били откровени лъжи и измами.

Историята за избиването на младенците е заимствана от историята на Кришна. Когато се родил, демонът цар Канса, на когото било предсказано ,че Кришна ще го убие, се опитал да го убие, но с помощта на боговете Кришна бил спасен и разменен с друго дете и даден за отглеждане на един пастир. Разгневен Канса избил всички младенци в града си с надеждата Кришна да е между тях, но той бил далеч.

Повечето от чудесата на Исус вероятно са измислени или пък са му помагали някакви други сили, например НЛО астронавти или същества от друга форма на съществуване - духони същества, защото тези чудеса не са по силите на човек. Но все пак явно е лекувал със силата на внушението. В медицината е доказано, че внушението лекува. А в Евангелието това е известно. Казано е че чудесата стават със силата на вярата (по думите на самия Исус). Казано и че когато Исус проповядвял в родния си край, хората не му вярвали, защото го познавали като дърводелски син и не го приемали за месия и божествен. За това, защото не му вярвали, не могъл да направи много чудеса, изцеления, а вярата - внушението лекувало. Така че настина е лекувал със силата на внушението, ако изцеленията бяха изцяло измислени, нямаше да има тези констатации за вярата. Изкуството да лекува с внушение Исус вероятно е изучил в Египет или Индия.

Социализмът на християните. Ранните християни живеели в общини комуни основани на социалистически принцип. Собсвеността и доходите им били общи. Всеки внасял имуществото си или го продавал и внасял парите в църковната община. Всички работели за общата полза. Заработеното или произведеното отивали за общината. Тя издържала членовете си, давала им храна, облекло и подслон. Хриситияните се грижели за болните и немощните си събратя. Тази система обаче по-късно била изоставена, тъй като отказът от частна собственост отблъсквал хората и не привличал много последователи. За това социалистическия принцип бил заменен с принципа на милосърдието, да се дава милостиня и да се помага на бедните.
Хриситянският социализъм води началото си от сектите на есеите и терапевтите, еврейски религиозни течения, а също и от будистките монашески общини.
Терапевтите били еврейска секта в Египет. Те раздавали имуществото си и заживявали отшелнически живот. Изхранвали се от просия и подаяния. Живеели в отшелнически общности, в които придобитото бил споделяно с останалите членове на общността. Хранели се общо. В сектата им имало както мъже, така и жени.
Есеите били също отшелническа секта разпространена в Юдея. Те не се изхранвали с просия, а с труд. Живеели в общини, които имали обща собственост. Занимавали се и с занаятчийство. Доходите им били общи, всичко се внасяло в общината. Само търговията и правенето на оръжия им били забранени от религиозни съображения. Те също се хранели и издържали общо. Своята социалистическа система християните най-вероятно са приели от тях и от терапевтите. Есеите като аскетична секта забранявали брака и секса, но някои есейски течения разрешавали брак и секс с цел продължаване на рода. Сексът за удоволствие бил забранен. Християните били по-демократични в това отношение. Безбрачието и сексуалното въздържание били препоръчителни, но не задължителни. Сексът за удоволствие бил разрешен, но само в рамките на брака. Това  християните направили, защото твърде строгият аскетизъм би отблъснал хората и последователите щели да останат малко.
Сектите на есеите и терапевтите са се появили под влияние на индийските аскетични отшелнически учения и будизма. Източните идеи стигали до Средиземноморието с търговските и културни контакти с Индия и Изтока. Те не били непознати в античния средиземноморски свят. Например при гърците будизма повлиява на създаването на сходната в общи линии с него филосфия на стоицизма. Опознаването на Индия започва основно след походите на Алексъндър Македонски до там. Но влияние от индийската философия се среща и преди това.  Например за великия философ Сократ се знае, че практикувал медиция, веднъж изпаднал в медитативно вцепение доста дълго време. Той изповядвал учението, че трябва да се допитваме до вътрешния демон, тоест божесво - първоначално понятието демон означавало божесво, едва по-късно му се придава съвременното значение на зла сила. Но кой е този вътрешен демон на Сократ, ако не атман - индийкото философско понятие за определане на световната и човешка душа. Атманът е божествено в човека, душата, която е идентична със световния дух. Явно Сократ е бил запознат с индийската философия и йога практики. Така че влиянието и познаването на източните учения не бива да ни учудва.
Християнството е било повлияно пряко и коствено от индийски и будистки учения. Основните му положение са заимствани от там, но по късно са били изменени за да са в синхрон с вярата на ортодоксамния юдаизъм, а и с популярни съперничащи на християнството езически учения като митраизма, където има култ към божи син бог например. До нас е стигнало в силно изменен вид, нямащ почти нищо общо с оригинала.
 
Исус Христос е бил всъщност първия в историята комунист революционер.
Първата социална утопия е създадена от Платон.
Исус Христос е проповядвал социалистическо учение. Но е погрешно да го смятаме за утопичен социализъм. Първата социална утопия е създадена от Платон.
Исус Христос е бил и революционер. Искал да вземе властта с революция и да наложи новия социалистически строй. Той се провъзгласил за Месия легендарен цар на еврейте, който ще ги освободи. Той бел бунтовник срещу Рим и бил осъден на смърт като такъв от римляните. Обвинението му било: Цар на юдейте. Това че уж бил само духовен цар е измислено после, за да може християнството да се проповядва свободно в Римската империя. Няма как да почиташ открито враг на римляните. Но по онова време понятието месия било ясно - това бил цар освободител и революционер. Той щял да вдигне революция и да освободи еврейте.
Исус готвел въоръжен бунт. На тайната вечеря казва, че всеки трябва да си набави нож - оръжие. Тогава и го предва Юда. Предава го, че готви бунт.
Исус не е проповядвал непротивене на злото в обществените отношения. Максимата, ако някои прави зло, то да му правиш добро, се отнася за междуличностните отношения, не за политическите. А това, като ти ударят плесница да си дадеш и другата страна, е също за отношения на личностно ниво, не за политическо. Както видяхме, Исус Христос е бил революционер и изобщо не е учил на смирение и несъпротива.
Исус е предаден от първосвещениците, садукейте и фарисейте, защото те са представители на богатите и заможни съсловия на юдейското общество. Те са против комунизма на Исус. Исус открито проповядва срещу богатите. Карал ги да раздадат богатството си на бедните и казал, че по-скоро камила ще мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Царството небесно. Като класове врагове на първия комунист те го предават на римляните да го убият.
Исус е бил революционер, за това трябва да го считаме за комунист. Той не е социалист утопист, защото е разчитал на революция, не само на проповеди.
Ранните християни също били революционери. Най-вероятно те наистина са палели Рим по време на Нерон. Те не се задоволили само с еврейте, а търсели привърженици сред останалите народи. Били интернационалисти. Истински комунистически революционери. С избиването на учениците на Христос революционния характер на християнството бил загубен. Революционерите били сменени от покорни хора, които се боели да вдигнат глава срещу Рим. Постепенно революционният устрем на християните бил загубен. Това е довело загубването на уникален шанс - първата в историята комунистическа революция. Човечеството трябваше да чака 19 столетия, за да стане Октомврийската революция в Русия.
Историята обаче трябва да се пренапише и първите християни да бъдат признати за комунисти, а Исус Христос за първия комунист и революционер в историята.



Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: 4ervenaarmia
Категория: Други
Прочетен: 46118
Постинги: 179
Коментари: 0
Гласове: 20
Архив
Календар
«  Юли, 2017  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31